الگوریتم مرغ مگس خوار

گوگل با به کار گیری یه الگوریتم جستجوی جدید که سیستم اون از راه مرتب سازی تموم اطلاعات موجود به جستجوی شما جواب میده. این الگوریتم، الگوریتم مرغ مگس خوار اسمشه. و در ادامه ، اون چیزی که ما در مورد اون تا کنون میدونیم اومده…..
بهینه سازی سایت، به خاطر افزایش ترافیک سایت صورت میگیره و در نتیجه تموم فاکتورهای قانونی گوگل واسه سئو به همین منظور تنظیم شدن. اما قبلا هم گفته شده که بعضی وبمسترها، به فکر به کار گیری روشای قانونی می افتن تا بتونن رتبه سایت خود رو بالا ببرن ولی این روش ها به وسیله گوگل شناسایی شده و منتهی به جریمه شدن سایت می شه. پس گوگل به خاطر جلوگیری از تقلبات و کمک به کاربران واسه رسیدن به موضوعات مورد نظرشون، تا کنون الگوریتمای مختلفی راه اندازی کرده که هر یک وظایف خاص خود رو دارن. مثلا و که هر دو واسه مقابله با سئو کلاه سیاه طراحی شدن.

سئو

گوگل پاندا، محتویات سایتا رو بررسی می کنه و در صورت کپی بود اونا، کیفیت پایین محتوا و یا رویت بقیه روشای سئو کلاه سیاه در سایت، اونو به عنون تخلف ثبت می کنه و گوگل پنگوئن، وظیفه شناسایی سایتای اسپمر و هم اینکه سایتایی رو رو دوش دارن که بک لینک خریداری می کنن. این دو الگوریتم روی رتبه بندی سایتا بسیار موثر هستن. اما تموم الگوریتما، روی رتبه بندی سایتا موثر نیستن بلکه بعضی از اونا، به کاربر کمک می کنن که این وسط، میشه به الگوریتم مرغ مگس خوار اشاره کرد.

اسپم

تاثیر الگوریتم گوگل مرغ مگس خوار بر تغییر نام صفحات سایت

یکی از کارایی که هر وبمستر باید در سایت خود بکنه، انتخاب یه عنوان مناسب واسه هر صفحه و هم اینکه ارائه توضیحات متناسب با مطالب اون صفحه س. عنوان و توضیحات هر صفحه، به شکلی نماینده بار محتوایی اون صفحه هستن پس در انتخاب عنوان، باید دقت کرد. اما بعضی وقتا، وبمسترها علی اغم این که مطالب خوبی ارائه می کنن ولی چون عنوان مناسبی واسه اون صفحه انتخاب نمی کنن، پس این صفحه از دید کاربر دور می مونه در نتیجه دیر به موفقیت واسه رتبه عالی می رسن. یکی از وظایف گوگل مرغ مگس خوار، کمک به وبمسترها در این مورده . این الگوریتم، به سه روش در تغییر نام صفحات سایت، تاثیر گذاره:
۱- بعضی وقتا، کاربر یه عبارت رو در گوگل سرچ می کنه ولی به اون چه که به دنبال اون هستش، دسترسی پیدا نمی کنه پس گوگل مرغ مگس خوار از راه توانایی شناخت درست کلمات و معنی اونا، عبارت مورد جست و جو رو تغییر داده و نتیجه بهتری در اختیار کاربرد قرار میده. در همین زمینه لینکایی که رابطه نزدیکی به عبارت جست و جو شده نداره رو حذف می کنه و لینکای دیگه که محتوای انا مناسب عبارت جست و جو شده ولی عنوان مناسب نداره رو ویرایش کرده و یه عنوان مناسب واسه انا انتخاب می کنه.
۲- یکی از بی دقتیای وبمسترها اینه که بر خلاف عالی بودن محتوا، ولی توضیحات مناسب واسه اونا انتخاب نمی کنن پس گوگل مرغ مگس خوار، براساس عبارتی که به وسیله کاربر سرچ شده، در متن محتوا جست و جو می کنه و اون قسمت از متن رو که عبارت سرچ شده در اون قرار داره رو به صورت خودکار، به عناون توضیحات اون صفحه انتخاب می کنه.
۳- باید حتما توضیحات صفحه و عنوان، با محتوای صفحه رابطه نزدیک به هم داشته باشن یعنی کلمات کلیدی مشترک در این سه بخش از صفحه، زیاد باشه تا اگه موضوعی که شما انتخاب کردین، زیاد باحال و مناسب نبود، گوگل مرغ مگس خوار بتونه از بین تراکم کلماتی که در صفحه هست، یه موضوع مناسب رو انتخاب کنه. چون هدف این الگوریتم، کمک به کاربره در نتیجه همیشه بهترین یافته ها رو در اختیار کاربر قرار میده و پس موضوع رو از بین بیشترین عبارات جست وجو شده به وسیله کاربران انتخاب می کنه.

نقش گوگل مرغ مگس خوار روی آینده سئوی سایت

هر وبسمتر، به دنبال جذب کاربر بیشتر به سمت سایت خوده. البته نه کاربرانی که خیلی سریع سایت رو ترک می کنن بلکه کاربر باید یه مدت در سایت بمونه تا گوگل بتونه واسه ان صفحه از سایت رتبه بندی رو بکنه. پس تموم اقدامات سئو، در آخر باید به جلب رضایت کاربر منتهی شه تا منتهی به افزایش رتبه سایت شه. این وسط نه فقط وبمسترها باید تموم توجه خود رو به بهینه سازی سایت معطوف کنن بلکه خود گوگل هم با راه اندازی الگوریتمایی، به کمک کاربران میاد و این وسط، الگوریتم مرغ مگس خوار، یکی از جدیدترین الگوریتمای گوگله که با هدف کمک به کاربر واسه رسیدن به یافته های بهتر راه اندازی شده.

اثرات مرغ مگس خوار بر موفقیت سئوی سایت

۱- تعیین به درد بخور بودن محتوای صفحه
همونجوریکه گفتیم، مرغ مگس خوار به دنبال ارائه نتیجه بهتر واسه کاربره و حتی اگه موضوع شما مناسب نباشه ولی محتوای صفحه، همون مطلب مورد نظر کاربر باشه، اونو در اختیار کاربر قرار میده.
۲- تعیین اعتبار هر صفحه از سایت
وقتی که مرغ مگس خوار یه صفحه از سایتی رو به عنوان نتیجه جست و جو در اختیار کاربر قرار میده، به اون صفحه اعتبار بخشیده. این نشون دهنده اهمیت بهینه سازی هر صفحه از سایت شما هستش.
۳- تعیین درخواست کاربران
یکی از مهمترین کارایی که این الگوریتم انجام میده اینه که در مورد یه موضوع خاص، عبارتایی که به وسیله کاربران جست و جو می شه رو لیست کرده و اونا رو بررسی می کنه. از این روش میفهمه که کاربران بیشتر به دنبال چه مطالبی هستن. حال وقتی که شما درصد درخواست کاربران و هم اینکه رفتار اونا رو بدونین، بهتر می تونین بر بهینه سازی سایت خود متمرکز شید.
۴- تغییر در عناوین و توضیحات سایت
شاید این کارکرد گوگل مرغ مگس خوار واسه شما باحال باشه که این الگوریتم در وقتی که کاربر به جست و جوی مطلب خای می پردازه، اگه شما اون مطلب رو در صفحه ای از سایت داشته باشین ولی صفحه شما موضوع مناسب نداشته باشه، مرغ مگس خوار به نفع شما وارد عمل می شه و یه عنوان مناسب متناسب با بهترین عبارت جست و جو، واسه صفحه سایت شما انتخاب می کنه و در واقع یه شانس به صفحه سایت شما میده.

معرفی الگوریتم مرغ مگس خوار

یکی از جدیدترین الگوریتمای گوگل، الگوریتم مرغ مگس خوار است که هدف اون، بهینه سازی در یافته های جست و جوی کاربرانه و در نتیجه تاثیر مستقیم روی رتبه بندی یا رتبه بندی سایت نداره. وقتی که یه کاربر به دنبال موضوعی در گوگل مشغول به جست و جو می شودف بعضی وقتا عبارات درستی رو انتخاب نمی کنه و همین امر باعث می شه که دیر به نتیجه مورد نظر خود دست پیدا کنه. حال این الگوریتم کاری که انجام میده اینه که اول عبراتی که کاربر جست و جو کرده رو بررسی می کنه و بعد چند عبارت بهتر رو متناسب با درخواست کاربر در اختیار ان قرار میده تا از بین اونا انتخاب کنه. الگوریتم مرغ مگس خوار با این کار، دلیل بهینه سازی و بهبود در یافته های جست و جوی کاربر می شه و پس بهترین یافته ها در اختیار اون قرار میگیره. این الگوریتم به پیشبرد سریع کار کارر کمک می کنه پس همونجوریکه فهمیدین، هدف این الگوریتم، کاربره و رتبه سایت هدف مستقیم نیس.

الگوریتم جستجو چیه؟

این یه اصطلاح فنی واسه اون چیزی که می تونین به عنوان یه دستورکه گوگل واسه مرتب سازی میلیاردها صفحات وب و بقیه اطلاعات موجود استفاده می کنه، هستش. و با اون چیزی که عقیده داره که بهترین پاسخه جواب میده.

مرغ مگس خوار چیه؟

این نام الگوریتم جستجوی جدیدیه که گوگل استفاده می کنه، و میگه دارای یافته های بهتریه.

دیگه الگوریتم “رتبه صفحه” از بین رفته؟

خیر. “رتبه صفحه” یکی از، بیشتر از ۲۰۰ اجزاء کلی که در دستور کار الگوریتم مرغ مگس خوار به کار رفته. مرغ مگس خوار با مشاهده رتبه صفحه – که لینکای اون صفحه چقدرحائز اهمیت تلقی می شه – به همراه عوامل دیگه مانند اینکه گوگل عقیده داره این یه صفحه از کیفیت خوبی برخورداره؟، کلمات مورد استفاده در اون و بسیاری عوامل دیگه جواب می ده.

به چه دلیل اونو مرغ مگس خوار می گن؟

گوگل گفته این نام برگرفته از “دقیق و سریع” بودنه.

“مرغ مگس خوار” چه وقتی شروع به کار کرد؟ امروز؟

گوگل به کار گیری مرغ مگس خوار رو حدود یه ماه قبل از اعلام شروع کرده بود.

این که مرغ مگس خوار الان استفاده می شه به چه معنیه ؟

تصور کنین یه ماشین در ۱۹۵۰ساخته شده. این ماشین ممکنه یه موتور عالی داشته باشه، اما ممکنه این موتور بدون چیزایی مانند سیستم سوخت رسانی بوده و یا قادر به به کار گیری سوخت بدون سرب نباشه. وقتی که سیستم گوگل به مرغ مگس خوار تغییر یافت، مانند این بود که اون موتور قدیمی از ماشین خارج و یه موتور جدید قرار داده شد. هم اینکه این کار جوری سریع انجام شد که هیچکی واقعا متوجه این تغییر نشد.

آخرین باری که گوگل بدین صورت الگوریتم خود راجایگزین کرد کی بود؟

گوگل تلاش کرده هر زمان که از این نوع تغییرات کلی اتفاق افتاده فراخوان دهد. مثل آخرین باردر سال ۲۰۱۰، “بروزرسانی کافئین” که تغییر بزرگی بود. اما این تغییر بیشتر به خاطر کمک به گوگل درجمع بیاری بهتر اطلاعات (فهرست سازی) بود تا مرتب سازی اطلاعات. آمیت سینگال رئیس جستجوی گوگل گفت که شاید در سال ۲۰۰۱، وقتی که اون واسه اولین بار به عضویت این شرکت درآمد، آخرین باری بود که الگوریتم به طور زیادی بازنویسی شد.

در مورد به روززسانیای ” پنگوئن، پاندا و … چیجوری؟ – اینا تغییراتی در الگوریتم نبوده ان؟

، و دیگه به روز رسانیا تغییراتی در بخشایی از الگوریتم قدیمیه و نه یه جایگزینی کلی. دوباره اونو مثل یه موتور تصور کنین. این تغییرات مثل این بوده که واسه موتور یه فیلتر جدید روغن و یا یه پمپ پیشرفته تر قرار دادیم. مرغ مگس خوار یه موتور جدیده، هر چند بازم از بعضی از قطعات قدیمی استفاده می کنه. مانند پنگوئن و پاندا.

موتور جدید از بخشای قدیمی استفاده می کنه؟

هم بله وهم خیر. بعضی از قطعات به طور کامل خوبه، پس هیچ دلیلی واسه دور انداختن اونا وجود نداره. بخشای دیگه همیشه در حال جانشین شدن هستن. کلا، گوگل میگه- مرغ مگس خوار – یه موتور جدید ساخته شده از بخشای موجود و جدیده، که به طور خاص واسه جواب به نیازای جستجو امروزه سازمان دهی شده، به جای اون که براساس نیازای ده سال پیش و با فناوری اون زمان طراحی شده باشه.

مرغ مگس خوار به چه نوع فعالیتای جستجوی جدید کمک می کنه؟

“جستجوی صحبت ای” یکی از بزرگترین نمونه هاییه که گوگل ارائه کرده. وقتی که مردم، موقع صحبت کردن جستجو می کنن، ممکنه واسه گفتگو مفیدتر باشه. به طور مثال در جستجویی با این مضمون که ، نزدیک ترین محل به خونه من واسه”خرید۵S آی فون،” کجاس؟ مثلا یه موتور جستجوی سنتی ممکنه با تمرکزبر پیدا کردن صفحه ای با کلمات مشابه ” خرید” و “۵S آی فون” بکنه. مرغ مگس خوار بیشتر روی معنی کلمات تمرکز می کنه. ممکنه محل واقعی خونه شما رو اگه در گوگل به اشتراک گذاشته باشین، بهتر درک کنه. ممکنه بفهمن که کلمه “مکان” به این معنیه که شما یه دکه می خواین. ممکنه “۵s آی فون” رو نوع خاصی از دستگاه های الکترونیکی که به وسیله فروشگاه خاصی به فروش می رسه حساب کنه. دونستن تموم این معانی ممکنه به گوگل کمک کنه تا بالاتر از پیدا کردن فقط صفحاتی که با کلمات تطبیق داره بره.
به طور خاص، گوگل میگه که مرغ مگس خوار توجه بیشتری به هر کلمه تو یه جستجو می کنه تا اطمینان یابد جستجو – با در نظر گرفتن تموم جمله یا گفتگو و یا معنی اون – و نه فقط براساس کلمات خاصی انجام شده. هدف اینه که صفحاتی که با تطبیق معنا یافت می شن بهتر از صفحاتی با تطبیق فقط چند کلمه هستن.

من فکر می کنم گوگل این مسئله جستجو صحبت ای رو الان انجام داده!

(آثار “جستجوی صحبت ای” گوگل رو به صورت زنده در کروم ببینین). مرغ مگس خوار طراحی شده تا با تکنولوژی معنا کردن از میلیاردها صفحات سراسر وب، علاوه بر علم گراف، یافته های بهتری به دنبال داشته باشه.

این واقعا کار می کنه؟  قبل وبعدی؟

ما نمی دونیم. حالا هیچ راهی واسه انجام یه “قبل و بعد ” وجود نداره. ما تنها اعلام گوگل که با مرغ مگس خوار همه چیز بهتر پیش میره رو در دست داریم. با این حال گوگل بعضی نمونه های قبل و بعد خود رو ارائه کرده که پیشرفت کارکرد با مرغ مگس خوار نشون میده. قدیم یه جستجو درباره “نسخه رفلکس اسیدی” خیلی از داروها رو لیست میکرد که حتما بهترین راه واسه درمان این مریضی نبود. الان گوگل میگه یافته های شامل اطلاعات کلی در مورد درمانه، از جمله اینکه شما حتی نیاز به دارو دارین، مانند این مورد به عنوان یکی از لیستا. یه جستجو واسه “پرداخت صورت حساب خود از راه citizens bank و trust bank استفاده صفحه اصلی این بانکا رو باز می کرد اما الان شما رو به صفحه مخصوص پرداخت قبوض در اون بانکا می بره. یه جستجو واسه “اندازه کالری درهر برش پیتزا hut” لیست پاسخایی مانند اینرا در بر داشت ، اما نه یه جواب از پیتزا هات! اما الان لیست پاسخا مستقیما ازخود پیتزا هات رو ارائه می کنه.

پیتزا

این موضوع می تونه گوگل راتضعیف کنه ؟

تقریبا به طور قطع میشه گفت خیر. در حالی که ما نمی تونیم بگیم که گوگل بهترشدهه، ما میدونیم که مرغ مگس خوار – اگه اون واقعا در ماه های گذشته استفاده می شده – موجی ازشکایت مصرف کنندگان در این باره که یافته های جستجوی گوگل یهویی بد شده رو بر نیانگیختهه. مردم شکایت می کنن وقتی که چیزی بدتر شه. ولی اونا کلا متوجه بهبود اون چیز نمی شن.

این به این معناست که سئو دیگه کار نمی کنه؟

نه، سئو از کار نیافتاده س. در واقع گوگل گفت: هیچی جدید یا متفاوتی وجود نداره که متخصصین سئو و ناشران جدید نگران باشن. دستورالعمل برابر باقی می مونه. گوگل میگه: محتوای اصل، با کیفیت بالا داشته باشین. نشونه هایی که در گذشته مهم بوده مهم باقی می مونه. مرغ مگس خوار تنها اجازه میده تا گوگل اونا رو از راه های جدید و بهتری پردازش کنه.

این به معنی از دست دادن ترافیک از گوگله؟

اگه در ماه های گذشته مشکلی نداشتین، خوب، شما از راه مرغ مگس خوار آسیب نمی ببینن. اگه شما قرار بود به اون مشکل داشته باشین، تا حالا میفهمیدین. درکل، هیچ اعتراض کلی ای هم در میان ناشران دیده نشده که اونا رتبه بندی خود رو از دست داده باشن. به نظر می رسه این در تایید اظهارات گوگله که: یه جستجو موثر بر جستجویی دیگه، که ممکنه جستجوهای خاص رو زیاد کنه – اونایی که مخصوصا جستجوهای پیچیده – و نه چیزای بی ارزش، به نوبه خود، کلی ترافیک بازدید رو شامل شه.

مشکلی

اما من ترافیک از دست داده ام !
شاید این به دلیل مرغ مگس خوار باشه، اما گوگل تاکید کرده که هم می تونه به دلیل بعضی از بخشای دیگه الگوریتم هم باشه، که همیشه در حال تغییرند، بهینه سازی و بهبود پیدا میکنن.