اثرات فوری پیاده روی بر بدن | بیماری

:
اثرات فوری پیاده روی بر بدن

:

سایت تبیان: مطمئنا همه میدونیم پیاده روی به ما در رسیدن به وزن ایده آل، جلوگیری از دچار شدن به بیماریایی مثل دیابت و مشکلات قلبی و هم افزایش طول عمر کمک می کنه، اما کمتر کسی از اثرات فوری پیاده روی آگاهه.تلاش داریم با توضیح این اثرات، شما رو به قدم زدن بیشتر و به دنبال اون زندگی با کیفیت تر تشویق کنیم.

دیگه واسه خوردن شیرینی حرص نمی زنید
قبل اینکه یه بسته شیرینی بخرین و یا به مغازه بستی فروشی مراجعه کنین، پونزده دقیقه پیاده روی کنین. این کار می تونه حرص و اشتیاق تون رو نسبت به مثل این خوراکیا کم کنه.پیاده روی باعث افزایش قند خون در مغز شده و میل شما به شیرینی جات و هر نوع میان وعده دیگه رو کم می کنه.
خوشحال تر از قبل میشین
ورزش دلیل تولید هورمونای نشاط آور مانند سروتونین و دوپامین در بدن شده و اخلاق تون رو بهتر کنه. هم اینکه دلیل تناسب اندام تون می شه.دست کم چهار بار پیاده روی در هفته و هر بار به مدت نیم ساعت، شما رو نسبت به میکروبای محیط مقاوم می سازدافرادی که در طبیعت قدم میزنن، احساس شادی بیشتری نسبت به آدمایی که در شهر پیاده روی می کنن دارن.
پر از خلاقیت میشین
افراد در بین پیاده روی بهتر می تونن مسائل رو حل کرده و جواب سوالا رو پیدا کنن و این اندازه خلاقیت در پیاده روی شصت درصد زیاد می شه.
سطح انرژی تون بسیار زیاد می شه
پیاده روی، قدرت اکسیژن رسانی خون به اندامای جور واجور رو زیاد می کنه، پس قدرت پردازش مغز هم افزایش پیدا می کنه. بیست دقیقه پیاده روی در روز می تونه تا شصت و پنج درصد اندازه خستگی رو کم کنه.اگه احساس می کنین که نمی تونین برنامه های روزانه تون رو خوب پیش ببرین، به یه پیاده روی طولانی برید. طبق بررسیا حتی ده دقیقه فعالیت بدنی می تونه انرژی تون رو به مدت دو ساعت بالا ببره.

نسبت به میکروبای محیط دور و برتون مقاوم تر میشین
اگه اهل ورزشای تعادلی مانند پیاده روی باشین، سیستم ایمنی بدنتون پیشرفت یافته و قوی می شه. پس وقتی که همکارتون در نزدیکی صورتتون عطسه می کنه و یا مجبورین با کودک بیمارتان بازی کنین، به این راحتی مریض نمی شین.دست کم چهار بار پیاده روی در هفته و هر بار به مدت نیم ساعت، شما رو نسبت به میکروبای محیط مقاوم می سازه.
شما رو به یه آدم سرحال تبدیل می کنه
به جای اینکه پس از صرف ناهارتان در محل کار، روی صندلی تون بشینین و بی حرکت باشین، از جاتون بلند شید و قدم بزنین. پیاده روی هنگام ظهر خیلی خوبه.محققان به این نتیجه رسیدن که پیاده روی سی دقیقه ای موقع ظهر از سستی و بیحالی بعدظهر کم می کنه و شما رو فعال تر می سازه.

منبع : برترینا

منبع :